Islam House

Thursday, January 31, 2013

Omul pios si comerciantul


Trăia odată un om pios de unul singur, care petrecea cea mai mare parte a timpului său în rugăciune și post lăudând pe Allah. Aproape toate orele vieții sale erau folosite pentru  meditație și adorare. El era foarte fericit de progresul său spiritual. Nu existau gânduri rele  venite în mintea lui și nici tentații rele intrate în inima lui.

Într-o noapte, a visat un vis destul de deranjant. El a văzut că un proprietar de magazin din oraș era cu mult mai avansat decât el în  spiritualitate și că el trebuie să meargă la acesta să învețe elementele de bază ale vieții spirituale adevărate.

În dimineața urmatoare, omul pios a plecat în căutarea negustorului. El a găsit-l ocupat cu clienții săi, comercializând produse și colectând bani, cu o față veselă. El a stat acolo într-un colț al magazinului și a urmărit cu atenție negustorul.
- Nu sunt semne de nici un fel de viață spiritual în toate astea, iși spuse el.
Visul lui nu putea fi adevărat. Dar apoi a văzut cum negustorul dispare să faca salat. Când s-a întors, el era din nou foarte ocupat cu problemele și  banii.

Negustorul a observat omul pios care stătea în colț și a întrebat: "Assalamu Alaikum, doriți ceva, frate ?"

"Wa  Alaikum salam!
 Oh Nu! Nu!". a spus omul pios. "Nu vreau să cumpăr nimic, dar vreau să vă pun o întrebare." El i-a povestit  apoi visul.

"Ei bine, care este foarte simplu de explicat", a spus negustorul, "dar va trebui să faci ceva pentru mine înainte să răspund la întrebarea ta."

"Voi face orice pentru tine," a răspuns omul pios.

"În regulă .Ia aceasta farfurie .În ea este puțtin mercur .Mergi până în cellalt capăt al străzii și vino înapoi in mai puțin de jumătate de oră , făra ca mercurul să se scurgă din farfurie .Dacă mercurul se scurge nu vei auzi nimic de la mine .Acum pleacă .
Omul pios a luat farfurie și a început să alerge. Mercurul aproape că îi fugise din farfurie. El l-a salvat la timp, și a încetinit. Apoi, el și-a amintit trebuie să se întoarcă în termen de o jumătate de oră, așa că a început  mersul pe jos într-un ritm foarte rapid. În cele din urmă s-a întors pufăind și gîfîind. "Aici este mercurul dumneavoastră, l-am adus în siguranță înapoi", a declarat el negustorului. "Acum spune-mi adevărata interpretare a visului meu."

Negustorul s-a uitat la starea deplorabila a  omului pios obosit și l-a întrebat: "? Ei bine, prietene, de câte ori ți-ai amintit de Allah, în timp ce ai parcurs strada de la un capăt la altul și înapoi ?"

"Amintiți-vă de Allah!" a exclamat omul pios. "Eu nu mi-am adus aminte, atât am fost de îngrijorat de mercurul din farfurie.".

"Dar eu mi-L amintesc tot timpul", a spus negustorul. "Atunci când fac afacerea mea, eu sunt, de asemenea,ca și cum aș tine o farfurie cu  mercur în mână ,căci trebuie să fiu corect, onest și natural pentru clienții mei.. Nu uit niciodată de Allah subhanu wa Ta'ala în relațiile mele cuceilalți."

"Bărbați pe care nici negoțul nici marfa nu-I împiedică de la pomenirea Lui Allah ,de la împlinirea Rugăciunii (as-salat) ,și de la achitarea daniei (az-zakat) ,care se tem de o Zi când inimile și proivirile lor vor fi tulburate.
(Ei fac astfel )pentru ca Allah să le răsplateasca faptele cele mai frumoase pe care le-au săvârșit și să le adauge și din Harul Său,căci Allah îi dăruiește făra socoteală aceluia care voiește El"[Al Coran, Sura un Noor-24:37-38]

No comments:

Post a Comment