Islam House

Thursday, January 31, 2013

Cum ne cerem scuze


Cei care nu doresc cu adevărat să-si ceara scuze pentru ce au gresit , aleg cuvintele care fac să pară a fi o scuza dar care nu este. "Îmi pare rău pentru modul în care te-ai simtit" nu este nici o recunoaştere a vinovăţiei şi nici o scuza pentru ceea ce s-a făcut. Este mai mult ca a spune, "Ce am făcut a fost corect, dar modul în care te-ai simţit a fost greşit." Acelaşi lucru este valabil pentru cei care "cer scuze pentru modul în care am reacţionat".

Nu este o prostie sa-mi cer scuze pentru o reacţie fata de altcineva, pentru fapta mea sau vorbele mele? Dacă am fost cu adevărat apologetic pentru ceea ce am făcut, ne-am lua în considerare ca noi înşine am greşit şi am pune deoparte toată mândria prin alegerea cuvinte precum "Îmi pare rău pentru ceea ce am spus sau de facut"?. De multe ori, atunci când un "dar" se adaugă la scuze este vorba de o simplă justificare sau de un duş de scuze , care ar putea fi nesincer.

Ori de câte ori ne cerem scuze că ar trebui să luam în considerare modul de redactare a scuzelor , să fie cât mai clar şi sincer cu putinţă. Niciodată nu permite mândriei sa blocheze, sa perturbe, sa intarzie sau spele pur si simplu scuzele datorate altora. Fie ca Atotputernicul sa ierte lipsurile noastre şi să ne călăuzească pe drumul cel drept.


Mufti Ismail Menk
sursa Haq Islam

No comments:

Post a Comment